Tavaszi “húsos” saláta

Ugyan az április idén még a szokásosnál is szeszélyesebben kuncog rajtunk, miközben hol egy-egy hajtépázó szélvihar vagy éppen frissítőnek cseppet sem mondható, kegyetlen zápor elől próbálunk menedékre lelni a szobánk meleg rejtekében, mégis érezzük már, hogy közeleg a tavasz. Ahhoz képest, hogy kora délutánig dideregtem, három óra körül már a nap sugarainak éltető melege töltött fel testileg-lelkileg, és abban a pillanatban rögtön el is döntöttem: a (késlekedve ugyan, de) érkező tavasz jegyében ma készítek egy könnyed kis salátát.
A bevásárlás hamar le is zajlott, de mivel alapjában véve is “ösztönszakácsnak” vallom magam (tehát nem görcsölök szigorú receptek felett, hanem “mindent bele” alapon, szívvel és az intuícióimra támaszkodva főzőcskézek), így elég zilált lett a végeredmény – de ami a legfontosabb: őrületesen finom.

HozzáIMG_20150408_162530nvalók (képlékeny) listája:
– 1/2 csomag bármilyen vegyes zöldsaláta (én ugyan a friss salátát preferálom, de ma nem volt időm piacra menni)
– 1/2 db kaliforniai paprika felkockázva
– 1 db paradicsom felkockázva
– 1 db Alnatura “Bratlinge Mediterran” bio zöldségburger (DM-ben fellelhető)
– egy marék tökmag
– egyéb magvak ízlés szerint (én egy vegyes magmixet választottam)

Az elkészítést gondolom nem kell túlragoznom: a salátát a felkockázott zöldségekkel és ízlés szerint felszabdalt “hússal” összekeverjük, majd megszórjuk a magvakkal. Az én egyéni ízlésemhez pont elegendő nedvességet biztosított a paradicsom, de ha túl száraznak találod, csak löttyintsd meg egy kis citromleves olívaolajjal, és voálá.

A zöldségburger miatt rendkívül tápláló, ízletes fogás, szerintem gyakran el fogom majd készíteni – persze mindig egy kis újítással az aktuális szájízem szerint.

IMG_20150408_175732

One response to “Tavaszi “húsos” saláta

  1. Visszajelzés: Életem legzöldebb (nyers)vegán turmixa |

Vélemény, hozzászólás?

